6 Haziran 2023 Salı

Kassandra’nın Laneti (2023 Başkanlık Seçimleri’nde HDP’nin, Sosyalistlerin ve Demokratların İzlemesi Gereken Yol Üzerine Doğrulukları Bir Hezimetle Kanıtlanmış Yazılar)

Kitabı Sunuş

Bu derlemede 2023 Mayıs ayında yapılan başkanlık seçimleri öncesinde yazdığımız yazılar ve yaptığımız videolar yer almaktadır.

Bütün bu yazı ve videoların muhatabı özel olarak Kürt Siyasi Hareketi, daha genel olarak da sosyalistleri, demokratlar ve liberallerdir.

Yuvarlak hesap bir yıllık bir dönemi kapsadığı söylenebilir.

Bu video ve yazılarda açıklanan strateji ve taktikleri 2022 yaz başında, önce Clubhouse isimli sosyal medyada ortaya atıp tartışmayı ve bir ön yoklama yapmayı denedim.
Bu tartışma denemem gerek “bizim işimiz Türkiye’yi demokratikleştirmek değil, biz Kürtler kendi çıkarımızı öne alıp ayrı devletimizi kurmayı hedeflemeliyiz” diye düşünen ve bunu çeşitli biçimlerde ifade eden “Kürdistani”lerin adeta konuşturmamaya varan engellemesi ve sabotajı ile karşılaştı.

Buna paralel olarak, aynı zamanda Kılıçdaroğlu’nun aday olmasını isteyen CHP’li Türk ve Kürtlerin açık engellemesi hatta sabotajıyla karşılaştı.

Aslında birbirinden hiç hazzetmez görünün Türk ve Kürt ulusalcıları önerilerimiz karşısında birleşiyorlardı.

Bu eğilimlerin Kürt hareketi içinde güçlü etkileri olduğunu bildiğimden, esas olarak HDP’nin eş başkanlarını bu iki eğilimin yansıması olarak gördüğümden, daha tarafsız, sıradan tanıdıklarımın fikrini almaya çalıştım.

Bu kişisel danışmalarda ise, büyük bir olumlama ve destek ile karşılaştım. “HDP bu dediğini yapsa memleketin önü açılır” tarzında yankılar aldım.

*

Türkiye’de hem ayrı ve aykırı hem de radikal görüşleri olan bir insan olarak bilindiğimden, bu strateji ve taktikleri benim açıklamam ve yapmam önerinin aleyhine olabilir, benim gibi bir insana yönelik ön yargılar ve başka çekinceler, ciddiyetle ele alınıp tartışılmasını engelleyebilir diye düşünerek, en azından bu önerileri tam benimsemese bile tartışmaya ve tartışıtırmaya değer görebilecek insanlara öncelikle iletmeyi bir yol olarak benimsedim.

Bunun üzerine Kürt Siyasi Hareketi ve Türkiye’deki demokratlar üzerinde ağırlığı olan ve her sözü dikkate alınan Demirtaş’a bu önerilerimi iletirsem belki o ciddiye alıp üzerine düşünebilir ve tartışmaya ve tartıştırmaya değer görebilir diye düşündüm.

*

Elbet böyle düşünmemin ve bir umut beslememin önceki bir deneyle ilişkisi vardı.

2018 yılında Demirtaş’ın eş başkanlıktan uzaklaştırılması sürecinde buna karşı çıkmış, Demirtaş’ın eş başkanlıktan alınmasını çok böyük bir yanlış olarak görmüş ve Demirtaş’ın başkan kalması için bir imza kampanyası açmıştım.

Bu kampanya sırasında Demirtaş’ın açtığım bu kampanyaya karşı şöyle bir Twitter paylaşımı görülmüştü:

 “Eş Başkan adaylığım konusunda öneri yapan bütün partililerimize içten teşekkürlerimi sunuyorum. Ancak adaylığım ile ilgili imza kampanyası vs yapmak doğru olmaz. Çünkü ben aday olmak istesem bunun önünde ne resmi ne de fiili engel yoktur.

Partililerimizin ve dostlarımızın bu dayanışmasını saygıyla karşılıyorum. Ancak kongreye doğru giderken, güçlü kongre hazırlıklarına zarar verdiğinin de bilinmesini istiyorum.

Sizlerden, güçlü alternatif Eş Başkan önerileri ile birlikte, partinin politikalarına yönelik öneriler beklediğimi özellikle belirtmek istiyorum. Hepinize selam ve sevgilerimi iletiyorum.”

Ben de bunun üzerine “Selahattin Demirtaş’a Açık Mektup” başlıklı, Demirtaş’ın itirazını ve tavırlarını eleştiren yazıyı yayınlamıştım.

Bir süre sonra da Demirtaş’ın avukatı ve sözcüsü, Zinar Karavil beni telefonla arayarak, Bizzat Demirtaş’ın dikte ettirdiğini söylediği bir mesajı bana okumuştu. Bu mesajında Demirtaş, bir yanlış anlama olduğundan, elbette kampanya açma hakkım olduğundan söz ediyor ve çabalarımdan dolayı teşekkür de ediyordu.

Bu şahsen beni şaşırtmamıştı, çünkü zaten satır aralarında Demirtaş’ın aslında Başkan kalmak istediği de anlaşılıyordu.

Beni şaşırtan Demirtaş’ın bana özel olarak sözcüsü adıyla mesaj yollamış olması ve yazdıklarımızı (sonradan da olsa) okumuş ve ciddiye almış olmasıydı.

Elbet bana sözlü olarak ilettiği tavrını bir başka yazıyla kamuoyuna da duyurabilirdi ama bunu yapmaması da anlaşılabilirdi. Bu nedenle sorun olarak da görmemiş ve Demirtaş’ın bu nazik davranışını çok takdir etmiştim.

*

İşte böyle bir geçmişten cesaret alarak yine o vesileyle telefonlaşma üzerinden dolaylı olarak tanıdığım Zinar Karavil aracılğıyla Demirtaş’a önerdiğim strateji ve taktikleri iletirsem, en azından düşünüp fikrini söyleyebileceğini, benimserse de bizzat bu yaklaşımı toplumun veya HDP’nin önüne bir bir yol olarak önerebileceğini zayıf bir olasılık da olsa umuyordum.

(Tabii bu arada görüşlerimi HDP’de yönetimde bulunan veya vekil olan birkaç tanıdığıma da ilettim. Belki onlar ciddiye alıp, böyle bir öneri de var diyerek HDP organlarının gündemine alabilirler diye. Ancak bunların hiçbirinden hiçbir yankı gelmedi.)

Demirtaş’a iletilmek üzere önerilerimi ve gerekli malzemeyi Zinar Karavil’e 27 Temmuz 2022’de, yani yaz ortasında ilettim.

Sayın Karavil hepsini ciddiyetle kaydetti ve Demirtaş’a ileteceğini belirtti.

Bu önerilerin dayandığı aday belirleme yöntemine ilişkin önerim olan Oydaşma denen karar alma yöntemi ile ilgili dört videonun linklerini de verdim.

 


07 Eylül 2022 – Sayın Zinar Karavil’e, bir geri bildirim alıp almadığını sordum. Ve hiçbir geri dönüş olmadığına dair cevap aldım.

 

Doğrusu bu benim için büyükbir hayal kırıklığı oldu.

Geçmiş tecrübeye dayanarak, en azından, “Aldım ama benimsemedim. Şurası yanlış” gibi bir geri bildirim alacağımı umuyordum.

*

Tüm bu girişimlerimden hiçbir sonuç çıkmayınca, belki zamanları olmamıştır biraz daha zaman tanıyayım diye düşünerek, kendimi genellikle videolarla sınırlayarak daha sonra, yazılarımda ayrıntısıyla ele alacağım konular için “toprağı yumuşatmak” için

27 Eylül 2022’den itibaren ilki  “HDP Muhalefetin ve Altılı Masa’nın kendi yenilgisinin taşlaını döşemesine Nasıl Son verilebilir?”  başlıklı videolar yapmaya başladım.

(Videoların tarihleri, başlıkları ve linkleri bu derlemedeki listede yer alıyor.)

9 Ocak 2023’ten itibaren de “HDP’ye (ve Selahattin Demirtaş’a ve Emek ve Özgürlük İttifakı’na) Acil ve Açık Bir Mektup” başlıklı yazıyla birlikte yazılar yazıp yayınlamaya başladım.

Bu ilk yazıda, önceki girişimlerimin yankısız kalması nedeniyle Demirtaş’ın adını özellikle de belirtiyordum ki, belki bu vesileyle tekrar düşünüp bir yankı verebilir. Başlık bir bakıma Demirtaş’a bir hatırlatma ve gerekçeleri daha ayrıntılı açıklama amacını belirtmiş oluyordu.

*

Bütün bu videoları ve yazıları da yine hem Karavil’e hem de diğer tanıdığım HDP’li yönetici ve vekillerine ilettim. (Birkaç isim vermem gerekirse: Garo Paylan, Erol Katırcıoğlu, Musa Piroğlu, Azad Barış, Ertuğrul Kürkçü. Ayrıca birçok okurum bana defalarca, benim yazılarımı dikkati çeken özel notlarla tanıdıkları HDP yöneticilerine düzenli olarak ilettiklerini bildiriyorlardı.) En küçük bir geri dönüş almadım. (Sadece Erol Katırcıoğlu, bir gazetede, önerimi anlamadan bir cevap verdi.)

9 Ocak ve 19 Mayıs arasında da yirmiye yakın (19) yazı yazmışım

27 Eylül 2022 ve 1 Haziren 2023 arasında 21 video yapmışım.

Yani yuvarlak hesap yarısı yazı yarısı video 40 yayın.

Bütün bu yazı ve videolarda, şimdi doğrulukları görülmüş olması gereken strateji ve taktikler önerdim.

En küçük bir yankı ve tartışma olmadığı gibi adeta sol ve devrimci kamuoyundan da tecrit edildim, alaylarla karşılandım.

Şimdi bütün uyarı ve alaram zilleri çalmamın ne kadar doğru olduğu ortaya çıkmışken de bu sefer kimse yanıldığını söyleyemediği, doğru öneriler yaptığımızı teslim edemediği için aynı sessizlik duvarı devam ediyor. Hatta bazı uyarılarımı hatırlattığımda saldırgan bir düşmanlıkla bile karşılaştığım oluyor.

Birkaç genç arkadaşın “siz haklıymışsınız hocam biz bu balonun, bu yankı odasının içinde sizin uyarılarınızı anlamadık” demeleri dışında olumlu bir geri dönüş olmadı.

Olsun, biz zaten her düşünce ve davranışımızı gelecek kuşaklara bir örnek sunmak bir miras bırakmak için yapıyoruz.

Aşağıdaki derlemede bütün bu yazılar ve videoların linkleri bulunuyor. Ayrıca epeyce Twitler de var ama onları bu derlemeye katma gereğini duymadım.

Kanımızca bunlar devrimci siyasi mücadelenin nasıl olması gerektiği, devrimce strateji ve taktiğe dair doğruluğu olgularla kanıtlanmış derslerdir. Ciddiyetle ele alıp hazmedilmeleri gelecek kuşakları olsun büyük yanlışlardan koruyucu bir işlev görebilirler.

Bu derlemeye, seçim sonuçları sonrası yenilgi üzerine dersler çıkaran bir yazı yazıp koymayı düşünüyordum. Ancak derlemeyi yaparken, dersleri zaten baştan çıkarmış olduğumu görünce vaz geçtim. Bu yazıları okuyan ve videoları izleyen dersleri kendisi çıkarabilir.

Biz insanlara hazır reçeteler vermiyoruz. Onlara bir yöntemi aktarmaya çalışıyoruz.

Balık vermiyoruz yemeleri için, balık tutmayı öğretmeye çalışıyoruz.

4 Haziran 2023 Pazar

Demir Küçükaydın

Kitap şu adresten indirilebilir:
https://disk.yandex.com.tr/d/0d7l3bnRYAkFTw


Hiç yorum yok: