Kayıtlar

Ekim 4, 2014 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Hükümet’in Yeni Taktiği Kobane'yi Rehin Tutup Şantaj Yapmak

Resim
Bayram gelmiş neyime Kan damlar yüreğime Tarihe ve bugünkü olaylara sınıf kavramı olmadan baktığınızda onları açıklayamazsınız. Bu hükümet neden Kobane’nin düşmesini ister? Neden Rojava’daki kantonların varlığından rahatsızdır? Neden kara gücü yok diye tutturan; Barzani için uçakları harekete geçirip İŞİD’i hareketsiz bırakan “koalisyon”, İŞİD’e karşı Kobane’de destanlar yaratan bu kara gücüne en küçük bir destek vermez Bunu Kürtlük, Türklük, Araplık ile açıklamak olanaksızdır. Neden belli gücün veya belli bir grup insanın hedefi ve çıkarları şundadır da başka gücün veya belli bir grup insanın hedefi ve çıkarları bundadır? Bu soruyu sorup da nedenlerin nedenlerine girdiğinizde, karşınıza iktisadi bakımdan konum ve çıkarları farklı insan grupları, yani sınıflar, zümreler, tabakalar (bunların hepsine birden de sınıflar denebiliyor) çıkar?